چطور از بیمه نامه ی بدنه خسارت دریافت کنیم؟
چطور از بیمه نامه ی بدنه خسارت دریافت کنیم؟
اگر تصادف کنید و مقصر حادثه باشید از دو راه می توانید خسارت دریافت کنید:
1.بیمه شخص ثالث
2. بیمه بدنه
در بیمه نامه ی شخص ثالث، سقف تعهد مالی وجود دارد که تعیین می کند بالاترین مبلغ خسارت دریافتی شما چقدر خواهد بود. نرخ تعهد مالی باید توسط بیمه گر به شما اطلاع داده شود تا با آگاهی کامل و انتخاب تعهد مالی مناسب، بیمه نامه ی شما صادر شود. اگر در تصادف شما مقصر باشید یا خسارت وارد شده بیش از سقف تعهد مالی بیمه نامه ی شخص ثالث شما باشد می توانید از بیمه نامه ی بدنه خودروی خود استفاده کنید.
مراحل دریافت خسارت بیمه ی بدنه:
1. حداکثر 5 روز بعد از حادثه، خسارت را به شرکت بیمه اعلام کنید.
2. کروکی داشته باشید.
3. خودرو باید به تعمیرگاه مجاز یا پارکینگ شرکت بیمه منتقل شود.
4. کارشناس شرکت بیمه از خودوربازدید و خسارت را ارزیابی می کند.
5. خودور به صورت کامل تعمیر شود.
6. بعد از اتمام تعمیر، کارشناس شرکت بیمه برای بار دوم بازدید و بررسی را انجام می دهد.
7. چک خسارت توسط شرکت بیمه به مالک خودور پرداخت می شود.
8. وقتی مراحل دریافت خسارت انجام شد باید درخواست الحاقیه ی افزایش سرمایه یا ترمیم سرمایه داده شود تا کسری سرمایه ای که بابت دریافت خسارت دارید برای حوادث بعدی جبران شود.
تیم مشاوران تخصصی الفا بیمه در تمام ساعات شبانه روز آماده ارائه مشاوره به بیمه گذاران هستند و از مرحله صدور بیمه نامه تا دریافت خسارت کنارتان خواهند بود.
بیمه کرونا چیست؟
بیمه کرونا چیست؟
شرکت های بیمه ای بیمه نامه ای تحت عنوان حوادث انفرادی ارائه می دهند. در بیمه حوادث انفرادی خطراتی همچون فوت، نقص عضو، از کارافتادگی دائم و کامل و نیز از کارافتادگی موقت روزانه و هزینه درمان ناشی از جراحات بدنی پوشش داده میشود و حتی در این نوع بیمه نامه تمامی خطرات ناشی از کار و ورزش نیز تحت شرایطی میتواند تحت پوشش باشد، و چنانچه بیمه شدهای در اثر مصدومیت ناشی از حادثه فوت نماید، تمام سرمایه مندرج در بیمه نامه بدون اینکه چیزی از آن کسر گردد تمام و کمال به کسی که نامش در بیمه نامه بعنوان استفاده کننده قید شده است، پرداخت میگردد و همچنین در صورتی که برای بیمه شده در اثر خطرات تحت پوشش، حادثهای پیش آید و منجر به نقص عضو گردد، با توجه به کلی و جزیی بودن نقص عضو، غرامت پیش بینی شده در بیمه نامه به وی پرداخت خواهد شد و علاوه بر آن در صورتی که بیمه شده براثر وقوع حادثه دچار مصدومیت شده و جهت معالجه خویش متحمل پرداخت هزینه گردد، هزینه درمان او مطابق عرف حداکثر تا سقف مبلغ مورد تعهد پرداخت میگردد. بعد از شیوع بیماری کرونا و با توجه به هزینه های درمانی و غیردرمانی این بیماری، شرکت های بیمه تصمیم گرفتند پوشش بیماری کرونا را به بیمه نامه ی حوادث اضافه کنند. این پوشش ها شامل فوت و از کارافتادگی دائم، هزینه پزشکی، غرامت روزانه پزشکی و غرامت روزانه بستری است. بیمه نامه ی کرونا در قالب طرح های مختلف با حق بیمه پرداختی مختلف و در بازه های زمانی متفاوت ارائه می شود. در صورت ابتلا به بیماری کرونا، بیمه گذار می تواند با ارائه مدارک پزشکی معتبر، هزینه های پرداختی و پوشش های ثبت شده در بیمه نامه را از شرکت بیمه دریافت کند.
بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان
بیمه مسئولیت پزشکان و پیراپزشکان
بیمه مسئولیت پزشکان زیر مجموعه ی بیمه ی مسئولیت حرفه ای است. در این بیمه نامه مسئولیت قانونی پزشک در مورد بیمار، مطابق بیمه نامه به شرکت بیمه منتقل می شود. درصورتیکه پزشکی اقدام به مداوای بیماری کند یا دستور مداوای وی را دهد، حتی اگر این کار با رضایت بیمار یا ولی قانونی او باشد، بیمه مسئولیت پزشکان مطابق بیمهنامه مسئولیت پزشک را در قبال بیمار به عهده خواهد گرفت. پوشش های بیمه مسئولیت پزشکان: پوشش فوت: این پوشش معادل دیه در ماه های عادی و حرام است. غرامت نقص عضو: این پوشش توسط پزشک بیمه گذار تعیین می شود و بیمه مسئولیت پزشکان تا سقف مقرر هزینه خسارات به وجود آمده را پرداخت می کند. حق بیمه مسئولیت پزشکان بر اساس این موارد محاسبه می شود: نوع تخصص سقف پوشش درخواستی میزان تخفیفات شرایط تخفیف: داشتن سابقه بیمه مسئولیت و عدم خسارت ارائه تخفیفات گروهی ارائه تخفیف برای خرید نقدی بیمه نامه ارائه برخی از تخفیفات ویژه از طرف برخی از شرکت های بیمه به صورت دوره ای و برای مناسبت های ویژه درصورتیکه پزشک بیمهگزار محکوم به پرداخت دیه شود، بیمهگر موظف به پرداخت معادل ریالی ارزانترین نوع دیه در قانون دیات است. درصورتیکه از نظر بیمهگر خسارت وارد شده به بیمار مشخص باشد و خسارت وارده جزو پوششهای بیمه مسئولیت پزشکان قرار بگیرد، بیمهگر میتواند قبل از رأی دادگاه اقدام به پرداخت خسارت بیمار زیاندیده کند. ادعای خسارت وارد شده به بیمار حداکثر تا سه سال پس از تاریخ بیمهنامه اعتبار دارد. فرض کنید بیماری امروز توسط پزشکی مداوا میشود؛ اگر تا سه سال پس از تاریخ انقضای بیمهنامه این دوره ثابت شود که پزشک خسارتی به بیمار وارد کرده است، پزشک میتواند از بیمه مسئولیت پزشکان خود استفاده کند. محدوده پوشش بیمه مسئولیت پزشکان فقط در کشور ایران است و خارج از کشور پوششی ندارد. مدت اعتبار بیمه مسئولیت پزشکان یک سال و پس از آن قابل تمدید است. مشاوران واحد بیمه ی مسئولیت کاشان بیمه آماده ارائه بهترین پوشش های بیمه ای با حداقل قیمت از معتبرترین شرکت های فعال در صنعت بیمه کشور هستند.
بیمه آسانسور چیست؟
بیمه آسانسور چیست؟
بیمه آسانسور یک بیمه نامه ی مسئولیت مدنی است. چنانچه در اثر حوادث ناشی از آسانسوربیمه گذار یا خریدار بیمه (مالک، مدیرساختمان، شرکت های سرویس و نگهداری آسانسور ) مسئول حادثه شناخته شوند و محکوم به جبران خسارت های مالی و جانی گردند شرکت بیمه خسارت را از طرف بیمه گذار به زیاندیده پرداخت می کند. عوامل زیادی در تولید ، طراحی ، نصب و سرویس و نگهداری آسانسور نقش دارند لذا چنانچه حادثه ای برای آسانسور رخ دهد و منجر به فوت یا ایجاد صدمات مالی و جانی به استفاده کنندگان آسانسور گردد با توجه به نظر دادگاه و کارشناس حوادث ممکن است هر یک از این عوامل با توجه به سهمی که در ایجاد حادثه داشته اند مقصر و مسئول شناخته شوند. تهیه ی بیمه آسانسور در همه ساختمان ها بر عهده ی مدیر ساختمان بوده و باید قرارداد سالانه با یک شرکت معتبر برای سرویس آسانسور داشته باشد. داشتن گواهی استاندارد برای آسانسور الزامی و مسئولیت حوادث آسانسور بر عهده ی مالک، مدیر ساختمان و شرکت سرویس و نگهداری آسانسور است. پوشش های بیمه آسانسور شامل : پوشش فوت، پوشش نقص عضو، پوشش هزینه های پزشکی و پوشش خسارت مالی برای آسانسورباربراست. نوع کاربری آسانسور، ظرفیت آسانسور بیمه شده، میزان تعهدات مورد درخواست بیمه گذار، تعداد طبقات توقف و سن آسانسور از فاکتورهای مورد نیاز برای محاسبه هزینه بیمه آسانسور است. بیمه مسئولیت آسانسور جزء بیمه نامه های قانونی و اجباری نیست؛ اما به دلیل اتفاقاتی که ممکن است به هر دلیلی در زمان استفاده از آسانسور رخ دهد داشتن این بیمه نامه الزامی به نظر می رسد. اگر مدیر ساختمان هستید یا شرکت ساخت و نصب آسانسور دارید مشاوران کاشان بیمه در خرید بهترین بیمه نامه آسانسور به شما کمک می کنند.
بیمه مسئولیت مدیر ساختمان چیست و چه مزایایی دارد؟
بیمه مسئولیت مدیر ساختمان چیست و چه مزایایی دارد؟
جبران خسارت های مالی و جانی که ممکن است در ساختمان و مشاعات برای هر فردی به غیر از مدیر ساختمان وارد شود بیمه نامه ای به نام بیمه هیئت مدیره ساختمان صادر می شود که همه این موارد را تحت پوشش قرار میدهد. معمولا برای اداره بهتر ساختمان هیئت مدیره ای توسط اعضای ساختمان تعیین میشود که عموم مسائل ساختمانی و مسئولیتها بر عهده آنها میباشد. بر اساس قانون تملک آپارتمانها قوانینی برای زندگی در هر ساختمان مشخص میشود که در آن به وظایف و مسئولیت های مدیر اشاره میشود. بیمه مسئولیت مدیر ساختمان اجباری نیست، ولی با توجه به بار حقوقی که متوجه مدیران ساختمانها کرده است امروز به یک الزام درآمده است تا از مشکلات حقوقی احتمالی جلوگیری کند. اشتباهات بیمه ای مدیران ساختمان نداشتن صورتجلسه مدیران مدیریت ساختمان : صورتجلسه مجامع عمومی باید حفظ و در مواقع لزوم به مبادی ذیربط ارائه و استناد شود. این مدارک قابل استفاده در برابر مالکین ، مدیران، اشخاص ثالث، مراجع ثبتی، مراجع قضائی و ادارای است. نداشتن بیمه آتش سوزی ساختمان: طبق ماده 14 قانون تملک آپارتمان ها، مدیر ساختمان مسئولیت دارد کل ساختمان را در مقابل آتش سوزی، سیل،زلزله ، انفجار و ... نزد یکی از شرکت های بیمه گر، بیمه کند. سهم هر یک از واحدها از حق بیمه به نسبت مساحت آن واحد به مساحت کل قسمت های اختصاصی خواهد بود. نداشتن قرار تعمیر و نگهداری: مدیر یا مدیران برای اداره امور ساختمان تابع تصمیمات مجمع عمومی مالکین هستند. بدیهی است چنانچه به علت نداشتن مسئول تعمیر و نگهداری ساختمان، خسارت یا حادثه ای رخ دهد مسئولیت به عهده مدیر ساختمان است. نداشتن بیمه مدیر ساختمان : طبق ماده 14 قانون تملک آپارتمان ها، مدیری که به این وظیفه عمل نکند مسئول جبران خسارت وارده به مالکان یا ساکنان است. این مسئولیت از نوع کیفری نیست یعنی مجازات ندارد ولی این حق را برای مالکان ایجاد می کند که علیه اوبه دادگستری مراجعه و خساراتی که به مال یا جان آنها وارد شده است را مطالبه کنند. نداشتن بیمه آسانسور: در صورت بروز حادثه آسانسور، چهار مقصر می تواند وجود داشته باشد ؛ سازنده آسانسور که از استانداردها و قطعات مناسب استفاده نکرده باشد ، نگهداری کننده آسانسور که به موقع و صحیح نگهداری نکرده باشد، مدیر مجتمع که نظارت بر عملکرد آسانسور نداشته است و استفاده کننده آسانسور که به طور ناصحیح از آسانسور استفاده کرده باشد. در صورت بروز حادثه هر یک بر اساس درصد قصور باید بر اساس قوانین، جبران خسارت جانی و مالی را به عهده بگیرند. اگر مدیر ساختمان و مجتمع مسکونی هستید و درباره این بیمه نامه نیاز به مشاوره دارید با کاشان بیمه تماس بگیرید.
بیمه مسئولیت باشگا ه ها و اماکن ورزشی رخ دادن حوادث در باشگاه های ورزشی اجتناب ناپذیر است
بیمه مسئولیت باشگا ه ها و اماکن ورزشی رخ دادن حوادث در باشگاه های ورزشی اجتناب ناپذیر است
. این حوادث ممکن است خسارات جانی برای ورزشکاران و یا حتی مراجعین و تماشاگران داشته باشد که مسئول آن مدیر و یا مربیان آن مجموعه هستند. با بیمه مسئولیت می توان این خسارات را جبران کرد. همه مدیران و صاحبان اماکن ورزشی از قبیل استخرها، سالنهای ورزشی و بدنسازی، فیتنس، یوگا، ورزشهای رزمی از قبیل کاراته، تکواندو، جودو، بوکس و کشتی و … با رعایت اصول ایمنی و حفاظتی میتوانند در زمان حادثه با توجه به پوششهای بیمه نامه خسارت خود را دریافت نمایید. پوشش های این بیمه نامه شامل این موارد است: 1. جبران هزینه های پزشکی برای هر نفر درهر حادثه 2. جبران هزینه های پزشکی در طول مدت بیمه نامه 3. جبران غرامت فوت برای هر نفر در هر حادثه در ماه های حرام 4. جبران غرامت فوت و نقص عضو برای هر نفر در هر حادثه در ماه های عادی 5. جبران حداکثر غرامت فوت و نقص عضو در طول مدت بیمه نامه تعداد پوششهای پوشش فوت و نقص عضو به درخواست بیمه گذار در بیمه نامه درج میشود و بیمه گذار با توجه به پوششهای بیمه نامه در طول مدت داشتن بیمه نامه میتواند از پوششهای گفته شده استفاده نماید. بیمه باشگاه ها و اماکن ورزشی با بیمه حوادث ورزشی متفاوت است. در بیمه حوادث ورزشی فدراسیون پزشکی رشته های ورزشی متعهد می شود در قبال دریافت حق بیمه از ورزشکاران، در صورت وقوع حادثه و بروز آسیب ورزشی، طبق مقررات خود غرامت درمان هزینه های پزشکی را بر اساس تعرفه های دولتی پرداخت کند. مشاوران کاشان بیمه به شما کمک می کنند تا بهترین بیمه نامه را برای مجموعه ورزشی خود تهیه کنید
اقدامات لازم جهت دریافت خسارت در تصادفاتی که مقصر حادثه از صحنه تصادف متواری شده است؟
اقدامات لازم جهت دریافت خسارت در تصادفاتی که مقصر حادثه از صحنه تصادف متواری شده است؟
١- تماس با پلیس ۱۱۰. ۲- تنظیم صورتجلسه حادثه توسط عوامل کلانتری محل ٣- تنظیم کروکی توسط عوامل راهور. ۴- مراجعه زیان دیده یا بستگان درجه یک زیان دیده یا متوفی به کلانتری محل جهت تنظیم شکوائیه علیه مقصر متواری. (در صورت که عوامل راهور در صحنه حضور نداشته باشند می بایست توسط رئیس کلانتری یک تقاضانامه ترسیم کروکی صحنه به هم خورده به حضور قاضی دادگستری محل ارسال گردد) 5- معرفی کارشناسان راهور یا کارشناس رسمی دادگستری جهت ترسیم کروکی صحنه به هم خورده. (در صورت حضور نداشتن عوامل راهور در زمان حادثه) ۶- در صورتی که خسارت مالی باشد اصل کروکی به همراه مدارک بیمه بدنه و ثالث به بیمه ارائه می گردد. (استفاده از مزایای جانشینی در بیمه بدنه) - در صورتی که خسارت منجر به جرح یا فوت شده باشد می بایست مراحل ذیل را تا صدور رأی دادگاه ادامه داد، اما نیاز نیست برای دریافت خسارت خودرو منتظر به صدور رأی دادگاه شد این موضوع فقط برای تصادفات جانی صدق می کند. ۷- معرفی زیان دیده یا زیان دیدگان به پزشکی قانونی. (معرفی به پزشکی قانونی در مراحل اولیه از سوی کلانتری صورت می گیرد و مراجعات بعدی به پزشکی قانونی نیاز به اخذ نامه از کلانتری و یا دادسرا نمی باشد) ۸- ارسال پرونده به دادسرای منطقه (توسط عوامل کلانتری). 9- تنظیم یک دادخواست در دادسرا علیه مقصر. ۱۰- بازجوئی زیان دیده یا بستگان درجه یک متوفی در دادسرا. ۱۱- خاتمه درمان زیان دیده در صورت مجروحیت 12- ارجاع پرونده به دادگاه و تنظیم آخرین صورت جلسه (گزارش) توسط قاضی. ۱۳- صدور رأی دادگاه . ۱۴- دریافت دیه از شرکت بیمه گر (در صورت شناس بودن) و یا صندوق تأمین خسارتهای بدنی (به لحاظ مجهول الهویه بودن مقصر).
بیمه باربری چیست ؟
تعریف بیمه های باربری بیمه حمل و نقل کالا بیمه ای است که بموجب آن بیمه گر در مقابل حق بیمه ای که از بیمه گذار دریافت میکند متعهد میشود چنانچه در جریان حمل کالا از نقطه ای به نقطه دیگر در نتیجه وقوع خطرهای موضوع بیمه، کالا تلف شده و یا دچار خسارت شود و یا بیمه گذار هزینه هائی در رابطه با این خطرات متحمل شود زیان وارده را جبران نماید . علاوه بر آن در بعضی موارد زیان وارد بر اشخاص ثالث را نیز جبران کند. ماده 1 شرایط عمومی بیمه باربری: این بیمه نامه بر اساس قانون بیمه مصوب اردیبهشت ماه، سال 1316 و پیشنهاد کتبی بیمه گذار (که جزء لاینفك این بیمه نامه می باشد) تنظیم گردیده و مورد توافق طرفین می باشد. آن قسمت از پیشنهاد بیمه گذار که مورد قبول بیمه گر نبوده و همزمان با صدور بیمه نامه یا قبل از آن کتباً به بیمه گذار اعلام گردیده است، جزء تعهدات بیمه گر محسوب نمی شود. زمان احراز نفع بیمه ای در بیمه های باربری در بیمه های حمل و نقل نفع بیمه پذیر باید در زمان وقوع حادثه وجود داشته باشد و ضرورتی بر وجود آن در شروع بیمه نیست مشروط به این که نفع بیمه ای در آینده مورد انتظار باشد. نقطه شروع بیمه نامه: از زمانی که کالای مورد بیمه، انبار یا محل نگهداری مذکور در این بیمه نامه را به منظور بارگیری بدون وقفه بر روی وسیله نقلیه یا هر وسیله حمل دیگری برای شروع حمل برای اولین بار ترك می نماید، آغاز و در طول جریان عادی حمل ادامه می یابد نقطه پایان بیمه نامه: در یکی از حالات زیر، هر کدام زودتر واقع شود، منقضی می شود: 1 - به مجرد تخلیه کامل کالا از وسیله حمل در انبار در مقصد مذکور در بیمه نامه. 2 - به مجرد انقضای 60 روز از تخلیه کامل کالای مورد بیمه از کشتی در آخرین بندر تخلیه(حمل دریایی) 30 روز پس از تخلیه کامل هر قسمت از کالای مورد بیمه از هواپیمای حامل در فرودگاه کشور مقصد(حمل هوایی) 60 روز پس از تحویل کالای مورد بیمه به انبار گمرك کشور مقصد(حمل زمینی) 3 - به مجرد تخلیه کامل کالا از وسیله حمل در انبار در مقصد مندرج در بیمه نامه یا قبل از آن ، که بیمه گذار برای نگهداری کالا در خارج از مسیر حمل یا تقسیم و توزیع کالا در نظر گرفته باشد. 4 - هنگامی که بیمه گذار تصمیم می گیرند خارج از مسیر عادی حمل از هر یك از وسایل حمل یا کانتینر برای نگهداری کالای مورد بیمه استفاده کنند. نقطه شروع و پایان بیمه نامه های باربری داخلی در صورتیکه در بیمه نامه خطر بارگیری و تخلیه تحت پوشش باشد از زمان بارگیری کالا بر روی وسیله نقلیه آغاز و در طول جریان عادی حمل ادامه داشته و به مجرد تخلیه کالا در مقصد بیمه نامه و یا 8 روز پس از رسیدن کالا به انبار موسسه حمل و نقل در مقصد هر کدام زودتر واقع شود، خاتمه می پذیرد. پوشش اضافی همراه با کلوز C بیمه های باربری در صورت درخواست بیمه گذار با درج کلوز زیر در شرایط خصوصی بیمه نامه خطر عدم تحویل تحت پوشش قرار می گیرند: کلوز عدم تحویل Institute Non -Delivery Clauses عدم تحویل به حالتی اطلاق می گردد که یك یا چند بسته کامل کالای بیمه شده در جریان حمل و نقل به علت نامعلومی مفقود و به بیمه گذار تحویل نگردد. پوشش اضافی همراه با کلوز B بیمه های باربری با درج خطرات زیر در شرایط خصوصی بیمه نامه تحت پوشش قرار می گیرند: 1 - شرایط دزدی، دله دزدی و عدم تحویل Institute Theft, Pilferage and Non -Delivery Clause 2 - قلاب زدگی, 3 - آبدیدگی, 4 - روغن زدگی, 5 - شکست و ریزش, 6 - خسارات ناشی از کالاهای دیگر اصطلاحات بازرگانی بین المللی (اینکوترمز) خریداران و فروشندگان کالاها و به عبارت بهتر واردکنندگان و صادرکنندگان کالا برای ساده شدن روابط و مشخص شدن مسؤولیت ها در تقابل با یکدیگر از مقررات متحدالشکلی که از قبل تعیین شده و مورد پذیرش اتاق بازرگانی تمامی کشورها نیز می باشد , استفاده می نمایند. اینکوترمزتوزیع هزینه ها و ریسك ها برای خریداران وفروشندگان می باشد که در چهار گروه D, C, F, E طبقه بندی شده اند. کاربرد اینکوترمز در بیمه های باربری در بیمه های باربری برای تشخیص نقطه انتقال ریسکك بکه بیمکه گکذار و مولفه هکای تشککیل دهنکده ارزش مورد بیمه که از اصطلاحات اینکوترمز استفاده می شود. انواع طبقه بندی بیمه های باربری الف) تقسیم بندی براساس محدوده جغرافیایی 1 - داخلی 2 - وارداتی 3 - صادراتی 4 – ترانزیت ب) تقسیم بندی براساس نوع پوشش 1 - داخلی (زمینی) 2 - A - All Risk 3 - (B - W. A (With Particular Average 4 - (C - F. P. A (Free of Particular Average 5 - توتال لاس بیمه های حمل و نقل داخلی (زمینی) خطرات تحت پوشش در بیمه های باربری داخلی به دو دسته تقسیم می شوند: الف) خطرات اصلی 1 - آتش سوزی 2 - حادثه وسیله نقلیه شامل تصادف ، سقوط و واژگونی وسیله نقلیه ب) خطرات اضافی 1- برخورد جسم خارجی با مورد بیمه 2 - پرت شدن محموله از روی وسیله نقلیه 3 - بارگیری و تخلیه 4- سرقت کلی محموله با وسیله نقلیه 5 – آبدیدگی خطرات تحت پوشش کلوز(c) 1- آتش سوزی یا انفجار 2 - به گل نشستن ، زمین گیر شدن و برخورد با کف دریا، غرق شدن یا واژگون شدن کشتی یا شناور 3 - واژگون شدن یا از راه یا از خط خارج شدن وسیله حمل زمینی 4 - تصادم یا برخورد کشتی، شناور یا هر وسیله حمل دیگر با هر جسم خارجی به غیر از آب 5 - تخلیه کالا در بندر اضطراری 6 - فداکردن کالا در جریان خسارت عمومی 7 – به دریا انداختن کالا جهت سبك سازی کشتی خطات تحت پوشش کلوز (B) 1 - تمامی خطرات شرایط C 2 - زلزله، آتشفشان یا صاعقه 3 - به دریا افتادن کالا از روی عرشه کشتی 4 - ورود آب دریا، دریاچه یا رودخانه به کشتی، شناور، محفظه کالا، کانتینر یا محل انبار 5 - تلف شدن کلی هر بسته در کشتی یا شناور و یا تلف کلی هر بسته به علت افتادن به هنگام بارگیری و یا تخلیه کشتی یا شناور. خطرات تحت پوشش کلوز A همه خطرهایی را که منجر به تلف شدن یا آسیب دیدن کالای مورد بیمه می شود به جز مواردی که استثنا شده است. برخی از استثنائات شرایط سه گانه بیمه های باربری 1 - تلف ، آسیب یا هزینه ناشی از سوء عمل ارادی بیمه گذار 2 - نشت و ریزش عادی، کسری عادی و وزن یا حجم و یا فرسودگی و پوسیدگی عادی مورد بیمه. 3 - تلف ، آسیب یا هزینه ناشی از کافی نبودن یا نامناسب بودن بسته بندی یا آماده سازی مورد بیمه برای حمل 4 - تلف، آسیب یا هزینه ناشی از عیب ذاتی یا ماهیت مورد بیمه 5 - تلف، آسیب یا هزینه ای که علت اساسی آن تأخیر باشد، حتی اگر این تأخیر ناشی از خطرات بیمه شده باشد . 6 - عدم قابلیت دریانوردی و نامناسب بودن کشتی برای دریا نوردی 7 - خطر جنگ شامل جنگ داخلی ،انقلاب ، شورش، توقیف ، مصادره 8 - خطر اعتصابات