حذف کاغذ شخص ثالث
نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث حذف شد
یکی از سیاستهای دولت الکترونیکی، کاهش مصرف کاغذ و صرفه جویی در تولید پسماند و در نتیجه کمک به محیط زیست است که همکاری سازمان های مختلف و مدیریت سبز را حول صرفه جویی در مصرف منابع انرژی می طلبد.در همین راستا همه سازمان ها از جمله صنعت بیمه برای توسعه دولت الکترونیک طرح ها و اقداماتی را مدنظر قرار داده اند. حرکت در بسترهای دیجیتال و حذف کاغذ از اهمیت بالایی در صنعت بیمه برخورداراست و ماه های اخیر بسترهای صدور بیمه نامه های الکترونیک مخصوصا نسخه الکترونیکی بیمه شخص ثالث بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته اند. طبق نقل قول رئیس بیمه مرکزی ، آقای دکتر غلامرضا سلیمانی ، سالانه ۶۴ میلیون بیمه نامه در کشور صادر می شود که حدود ۲۱ میلیون از آن ها بیمه شخص ثالث خودرو و موتور هستند لذا منطقی است که اجرای طرح مدیریت سبز درباره این حجم از بیمه های شخص ثالث می تواند قدم بزرگی در مسیر کمک به محیط زیست باشد. بیمه مرکزی، دستور حذف نسخه فیزیکی بیمه شخص ثالث را برای کاهش مراجعات به نمایندگی ها و کاهش رفت و آمد و ترافیک و کاهش مصرف کاغذ و قطع شدن درختان در راس بخشنامه های بیمه ای اخیر خود قرار داد. این قانون از ۲۱ اسفند ۹۸ به دلیل شرایط شیوع بیماری کرونا به صورت تدریجی عملی شده است یعنی در مقدمه ای برای این بخشنامه جدید ، نسخه الکترونیکی بیمهنامه شخص ثالث حذف و بیمه نامه ها به صورت الکترونیکی تمدید یا صادر شدند.با اجرایی شدن جدی قانون حذف نسخه کاغذی بیمه شخص ثالث از اول خرداد ۹۹، مقامات ذی ربط در صنعت بیمه انتظار دارند که کاهشی در میزان سود نمایندگی ها حاصل نشود بلکه آن ها فروش خود را به حداکثر رسانده و ارتباط بیشتری با شرکت های بیمه ای بگیرند تا ضریب نفوذ بیمه در سراسر کشور افزایش یابد و در نهایت با حضور خود در بورس ابزاری برای توسعه بازار سرمایه باشند. اجرای قانون نسخه الکترونیکی بیمه شخص ثالث با ابلاغ بخشنامه بیمه مرکزی مبنی بر حذف نسخه الکترونیکی بیمه شخص ثالث و ایجاد زیرساخت های لازم برای صدور الکترونیکی بیمه نامه ثالث و آنلاین شدن آن ، نسخه فیزیکی بیمه نامه صادر نمی شود که حتی امکان صدوربیمه شخص ثالث را شخصا توسط خود بیمهگزار در پی دارد. از زمان اجرایی شدن قانون حذف نسخه الکترونیکی بیمه شخص ثالث ،فرایندهای صدور و پرداخت خسارت بیمه شخص ثالث نظیر تمدید بیمه نامه ، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت ها بدون نیاز به نسخه فیزیکی انجام می پذیرد. ضمنا برای تمدید بیمه نامه شخص ثالث دیگر نیازی به ارائه بیمه نامه های قبلی نیست زیرا تمام اطلاعات در سامانه وجود دارد و حق بیمه شخص ثالث براساس کلیه اطلاعات سامانه و عوامل تعیین نرخ بیمه شخص ثالث مشخص خواهد شد. هم چنین فراهم آوردن شرایط لازم برای ارائه خدمات بیمه ای بدون ارائه نسخه فیزیکی بیمه نامه شخص ثالث ارتباطی به صدور برخط و الکترونیکی بیمه نامه ها ندارد و این برنامه مشکلی را برای شبکه فروش به وجود نمی آورد. چگونه اعتبار بیمه نامه های شخص ثالث بدون نسخه فیزیکی تعیین می گردد؟ صدور کدیکتای ۱۰ رقمی اعتبار بیمه نامه الکترونیکی بیمه شخص ثالث، منوط به صدور کد یکتا از سوی شرکت های بیمهگر است که این کد ده رقمی در کلیه مراجع مربوطه همانند پلیس راهنمایی و رانندگی و قوه قضاییه قابل پیگیری خواهد بود. با احراز کد یکتا و مراجعه به سایت سنهاب ، بیمهگزاران از عدم بروز مشکل حین بروز حادثه و هم چنین اعتبار بیمه نامه خود یقین حاصل می کنند. لینک دریافت نسخه کاغذی و قابل چاپ بیمه نامه شخص ثالث بنا به بخشنامه بیمه مرکزی، کلیه شرکت های بیمه موظف هستند که اطلاعات مذکور را از طریق ارسال پیامک در اختیار بیمهگزار قرار دهند تا بیمه گزاران قادر به استعلام شرایط و جزییات بیمه ثالث خودرو یا موتور خود بوده و در صورت تمایل، از بیمه نامه خود پرینت گرفته و نسخه چاپی آن را تهیه نمایند. بیمه گر متعهد به ارائه نسخه چاپی بیمه نامه شخص ثالث به درخواست بیمهگزار است هرچند این امر جهت اطمینان خاطر بیمهگزار صورت می گیرد و الزام قانونی برای عینیت بخشیدن به این درخواست بیمهگزار وجود ندارد. تفاوت نسخه کاغذی با نسخه الکترونیکی بیمه شخص ثالث چیست؟ تفاوتی در هر دو نسخه کاغذی و الکترونیکی بیمه شخص ثالث وجود ندارد و همه موارد مربوط به بیمه نامه های فیزیکی در مورد بیمه نامه الکترونیکی شخص ثالث نیز صدق می کند به عنوان مثال می توان به تخفیفات عدم خسارت اشاره کرد که در نسخه الکترونیکی بیمه ثالث نیز لحاظ می گردد. خرید اینترنتی نسخه الکترونیکی بیمه شخص ثالث از سایت بهین پویش همانند خرید سایر بیمه نامه ها از سایت بهین پویش، بیمه گزار می تواند بعد از خرید بیمه به صفحه استعلام بیمه شخص ثالث وارد شده و اقدام به استعلام اصالت بیمه خود کند.
دانستنی های بیمه شخص ثالث
دانستنی های بیمه شخص ثالث
دانستنی های ضروری بیمه شخص ثالث در خصوص بیمه نامه شخص ثالث (اجباری) که بر اساس قانون کلیه دارندگان وسیله نقلیه یا مالکین باید این بیمه نامه را خریداری نمایند. پوشش های بدنی مطابق با دیه ماه حرام در ابتدای هر سال اعلام می شود و خسارات مالی که 2.5 درصد تعهدات بدنی بیمه نامه است و در سال جاری حداقل تعهد مالی 16 میلیون تومان است. تعهد حوادث راننده نیز در حالتی که اتفاقی برای راننده مقصر رخ دهد تحت پوشش است. مدارک لازم برای بیمه نامه شخص ثالث مدارک لازم برای خرید بیمه نامه، کارت گواهی نامه، بیمه نامه سال قبل و کارت ماشین است. پیشنهاد می کنیم به هنگام خرید بیمه نامه تعهد مالی را مازاد بر 16 میلیون خریداری کنید. زیرا در صورتی که خسارات وارده بیشتر از مبلغ حداقل که در بیمه نامه ذکر شده است باشد، شرکت بیمه گر خسارت را پرداخت خواهد کرد. برای خرید بیمه شخص ثالث چه مبلغی را برای تعهد شرکت بیمه انتخاب کنیم؟ یکی از مشکلات بیمه گذاران در زمان خرید بیمه نامه، انتخاب حداقل تعهدات است، که در پی آن می توانند حق بیمه کمتری پرداخت نمایند. در حالی که این انتخاب در زمان بروز خسارت، به دلیل پایین بودن سقف تعهد مالی ممکن است مشکلاتی ایجاد نماید. این موضوع به جهتی اهمیت دارد که ممکن است خسارت وارده بیش از مبلغ ذکر شده در تعهد نامه باشد که در این صورت شرکت بیمه تعهدی برای پرداخت خسارت، بیشتر از مبلغ درج شده در بیمه نامه ندارد. حداقل تعهد تمامی شرکت های بیمه گر مطابق قانون، 2.5 درصد در خصوص تعهد بدنی می باشد که این میزان برابر با 16 میلیون است. خرید مازاد بر آن به صورت اختیاری است و بیمه گذاران می توانند با توجه به اطلاعاتی که در بیمه نامه خود وارد می کنند، سقف تعهدات دریافتی از شرکت بیمه را افزایش دهند. در صورتی که خسارت وارده بالاتر از میزان تعهد ثبت شده در بیمه نامه باشد، مابقی مبلغ مورد نیاز برای جبران خسارت، در تعهد خود راننده خواهد بود. انتقال تخفیف بیمه نامه شخص ثالث چگونه انجام می شود؟ بر اساس تبصره ماده 6 قانون بیمه شخص ثالث، فروشنده (انتقال دهنده) می تواند تخفیفات عدم خسارات را حفظ کرده و آن را به خودرو جدید که در مالکیت خود شخص، همسر و یا فرزاندانش است منتقل کند. در صورتی که فردی از بیمه نامه دارای تخفیف بهره مند شده باشد می تواند برای حفظ آن تخفیفات اقدام نماید. این قانون در سال 97 به تصویب رسیده است. لازم است بدانید این تخفیف قابل انتقال به خریدار نیست و تنها برای مالک حفظ می شود. همچنین این تخفیفات تنها برای خودرو های مشابه با یکدیگر قابل انتقال است. توجه داشته باشید در بیمه نامه شخص ثالث کلیه اطلاعات باید بر اساس مشخصات مندرج در کارت ماشین شخص، در بیمه نامه شخص ثالث وارد شود. آیا تخفیفات بیمه شخص ثالث از وانت به کامیون قابل انتقال است؟ بله، به دلیل اینکه وانت هم در گروه بارکش ها قرار می گیرد، انتقال بیمه نامه شخص ثالث از وانت به کامیون امکان پذیر است. در این دسته بندی انتقال تخفیفات بیمه شخص ثالث سواری به سواری و همچنین انتقال بارکش به بارکش امکان پذیر است. چرا در میان نرخ های اعلام شده توسط بیمه مرکزی و استارتاپ ها اختلاف وجود دارد؟ همان طور که می دانید اعمال تخفیف، بیش از میزانی که در آیین نامه تعیین شده است تخلف محسوب می شود و لازم است در صورت مشاهده چنین تخلفاتی به سامانه رسیدگی به شکایات اطلاع داده شود. حداقل قیمت بیمه خودرو در ابتدای هر سال از طریق بیمه مرکزی به سایر شرکت های بیمه اعلام می شود، بر اساس همین اعلامیه حق بیمه تمامی شرکت ها باید یکسان باشد. اگر مالک و بیمه گذار یکی نباشد و تعویض پلاک انجام نشده باشد بیمه نامه به نام مالک صادر می شود یا بیمه گذار؟ در زمان صدور بیمه نامه دو آیتم وجود دارد یکی مالک که در سیستم معرفی می شود و دیگری بیمه گذار، که حق بیمه را پرداخت می کند. این دو از یکدیگر جدا بوده و در زمان مراجعه مالک و بیمه گذار اسامی آن ها به صورت مجزا از یکدیگر ثبت می شود. قبل از اتمام اعتبار بیمه نامه قبلی، امکان انتقال تخفیفات به خودرو دیگری برای همان بیمه گذار وجود دارد؟ بله، در صورتی که انتقال مالکیت انجام شده باشد امکان انتقال تخفیف به یک خودرو دیگر وجود دارد. آیا الحاقیه تغییر پلاک در طول مدت باعث صفر شدن تخفیفات میشه؟ اگر بیمه نامه دارای تخفیف باشد و در زمان اعتبار بیمه نامه پلاک تغییر کند، یعنی انتقال مالکیت در زمان اعتبار بیمه نامه انجام شده باشد، در زمان تمدید بیمه نامه تخفیف حذف خواهد شد. در صورتی که بیمه نامه قبل از این اطلاعیه صادر شده باشد تخفیفات چگونه اعمال خواهد شد؟ بیمه نامه بر اساس سوابقی که برای آن وجود دارد تمدید خواهد شد و در زمانی که سیستم های صدور شرکت بیمه، به سامانه سنهاب بیمه مرکزی متصل شوند، سوابق بر اساس تاریخ مالکیت اصلاح خواهد شد. این فرآیند زمانی انجام می شود که انتقال مالکیت بعد از سال 97 انجام شده باشد. همچنین در صورتی که مربوط به قبل ازسال 97 باشد تخفیف به خریدار جدید انتقال پیدا می کند. هزینه صدور الحاقیه بر عهده چه کسی می باشد؟ صدور الحاقیه هزینه ای ندارد. آیا کلیه تخفیفات در صورتی که پلاک به نام بیمه گذار نباشد قابل انتقال است؟ خیر. تخفیفات تنها به شخصی که پلاک به نام او ثبت شده باشد تعلق می گیرد. کلیه تخفیفات تنها برای مالک خودرو لحاظ می شود. آیا تنها ملاک دریافت تخفیف، سند خودرو است یا کارت خودرو و برگه ثبت نیز قابل استفاده است؟ از آنجایی که اطلاعات مورد نیاز برای ثبت بیمه نامه در کارت خودرو ثبت شده است برای انتقال تخفیفات، کارت خودرو یا شناسنامه مالکیت لازم است. برای تحت پوشش قرار گرفتن حوادث راننده صدور الحاقیه لازم است؟ برای حوادث راننده، فرد می تواند با درخواست صدور الحاقیه تعهدات بیمه نامه را مطابق با تعهدات سال جدید افزایش دهد. اگر گواهی حذف تخفیفات توسط صاحب قبلی صادر نشده باشد امکان استفاده از تخفیفات برای صاحب جدید وجود دارد؟ خیر. زمان تمدید بیمه نامه در صورتی که پلاک خودرو تعویض شده باشد تخفیف به خریدار منتقل نمی شود. در صورتی که در سال گذشته تعویض پلاک انجام شده باشد، همچنین الحاقیه پلاک جدید نیز ثبت شده شود و در سال جدید قصد تمدید بیمه نامه را داشته باشد آیا تخفیفات باقی می ماند؟ خیر، پلاک مندرج در بیمه نامه ملاک انتقال تخفیف قرار می گیرد. الحاقیه تغییر پلاک دلیلی بر انتقال تخفیف عدم خسارت نیست. بیمه نامه و خسارتی که متعلق به مالک قبلی است تمدید آن توسط مالک جدید به چه صورت انجام می شود؟ در صورتی که تاریخ حادثه قبل از مالکیت باشد جریمه خسارت بر عهده مالک قبلی است که به دنبال آن برای سوابق جدید، جریمه آن صفر می شود و جریمه خسارت تعلق نمی گیرد. در صورتی که تاریخ حادثه بعد از انتقال مالکیت باشد، سوابق برای خریدار یا مالک جدید ثبت می شود. سقف تعهدات خودرو در مقابل اشخاص خارج از خودرو به چه شکل است؟ این مورد بر اساس تعهدات بدنی که در ابتدای هر سال از طرف قوه قضائیه اعلام می شود قابل ارائه است. به جهت تعهدات بدنی در این مورد سقفی وجود نداردف همچنین این میزان تعهد برای افراد داخل خودرو و خارج از خودرو یکسان است. در صورتی که ثبت پلاک توسط اپراتور به اشتباه صورت گرفته باشد آیا در طی سال نیاز به صدور الحاقیه دارد؟ در صورتی که واحد صدور در زمان تمدید بیمه نامه اطلاعات صدور را بر اساس پلاک جدید ثبت نکرده باشد لازم است سوابق مورد بررسی قرار گیرد. در صورتی که تمدید بیمه نامه به هنگام تعویض پلاک بعد از ابلاغ آیین نامه باشد، اولین تمدید بعد از تاریخ برج 10 سال 97 باشد، بر اساس سوابق پلاک جدید در تخفیفات محاسبه می شود. در صورتی که اولین تمدید بیمه نامه بعد از تعویض پلاک قبل از ابلاغ آیین نامه باشد تخفیفات به خریدار جدید منتقل شده و تعویض پلاک نیز انجام خواهد شد. در بیمه نامه شخص ثالث موتور سیکلت چند نفر می توانند تحت پوشش قرار بگیرند؟ برای صدور این بیمه نامه مطابق اطلاعات درج شده در کارت موتور سیکلت اقدام می شود که تعداد نفرات در آن ذکر شده است. در صورتی که الحاقیه برای حوادث راننده صادر نشده باشد خسارتی پرداخت نمی شود؟ حوادث راننده مطابق پوششی که در بیمه نامه ثبت شده است پرداخت می شود. در صورتی که راننده تمایل داشته باشد مبلغ بر اساس نرخ روز واریز شود می تواند با مراجعه به واحد صدور، الحاقیه مورد نظر خود را درخواست نماید. سابقه بیمه نامه در افزایش نرخ آن تاثیرگذار است؟ بله ، در صورتی که در خسارت وارده بدنی، مالی و یا از حوادث راننده استفاده شده باشد افزایش حق بیمه وجود دارد که اگر شامل تخفیف شده باشد، از میزان تخفیف عدم خسارت کاهش پیدا می کند، در صورتی که تخفیف نداشته باشد نیز اضافه نرخ در بیمه نامه محاسبه و اعمال می شود. برای مثال می توان گفت در صورتی که اگر یک خسارت بدنی باشد، 30 واحد از تخفیف کاهش پیدا می کند. سابقه خسارت متعلق به مالک جدید است یا مالک قدیم؟ متعلق به صاحب پلاک مندرج در بیمه نامه است.
بیمه گوشی - لپ تاپ - تبلت
بیمه موبایل و تبلت
امروزه وسایل الکترونیکی همچون گوشی موبایل، تبلت و لپ تاپ جزیی جدایی ناپذیر از زندگی ما شده اند. هر کدام از این وسایل کاربردهای مهم و انکار ناپذیری برای ما دارند بطوریکه امروزه زندگی بدون آنها غیر قابل تصور است. همه ی ما می دانیم که گوشی موبایل، تبلت و یا لپ تاپ چه کارهای مهمی را روزانه برای ما انجام می دهند، برای مثال ما بسیاری از اطلاعات مهم و ارزشمند خود را در آن ها نگه داری می کنیم. هر کدام از ما راهکارهایی را برای محافظت از این وسایل مهم و کاربردی به کار می گیریم. از گارانتی و گرفتن یک قاب محافظ و یا کیف مخصوص لپ تاپ گرفته تا هزینه کردن برای یک محصول ضد آب و یا ضد ضربه! همه این ها راهکارهای مناسبی هستند، اما حوادثی هستند که خیلی از مواقع خارج از اراده و کنترل شما رخ میدهند و باعث اختلال در زندگی شما می شوند. پیشنهاد ما این است که در کنار تمام این موارد با جدیدترین نسل بیمه، گوشی، تبلت و لپ تاپ خود را بیمه کنید و خیال خود را بابت هر اتفاقی راحت کنید. در ادامه به شما خواهیم گفت: بیمه لوازم الکترونیکی چه مزایا و ویژگیهای ارزشمندی دارد، حق بیمه آن چقدر است و در برابر چه خطراتی میتواند از وسایل الکترونیکی ما محافظت کند. چرا باید بیمه گوشی، تبلت یا لپ تاپ داشته باشم؟ احتمالا برای شما هم اتفاق افتاده که موبایل، تبلت یا لپ تاپ شما دچار شکستگی، آبخوردگی، سوختگی بر اثر نوسانات ولتاژ برق و یا سرقت شده باشد، در این مواقع حتما هزینه های زیادی را صرف تعمیر و یا تعویض دستگاه خود می کنید. اما اگر کالای دیجیتال خود را بیمه کرده باشید، اطمینان دارید که شرایط به قبل حادثه بازمیگردد. اجازه بدهید به شما بگوییم که بیمه گوشی موبایل چقدر مهم و با اهمیت است: از هر ۵ نفر ۱ نفر گوشی موبایل خود را در سرقت از دست داده است، و یا در اثر حادثه ای آسیب دیده است (۲.۲ گوشی در ثانیه). سالانه یک تا سه نفر گوشی هوشمند خود را در سال اول می شکنند. خسارت تصادفی تحت پوشش گارانتی نیست و تعمیر گوشی شما بدون بیمه واقعا گران و پرهزینه است. بیمه فقط محافظت از آسیب نیست، هر ساله تعداد زیادی گوشی به دلایل مختلف از بین می روند، یا سرقت می شوند، و هیچ بیمه و گاراتنی آنها را پوشش نمی دهد. با توضیح این موارد با ما همراه باشید: سرقت با شکست حرز: در صورتی که کالای شما از طریق شکست حرز مورد سرقت قرار بگیرد، مانند(به کار بردن زور، پاره کردن، تخریب، کندن، گذشتن از در، دیوار و حصار و پنجره بدون کلید و یا استفاده از ابزار غیر متعارف) شامل پرداخت خسارت از بیمه می شود. شکست: اگر بر اثر ضربه به تاچ و LED ناشی از حوادثی اعم از سقوط، تصادف، واژگونی و… به موبایل، تبلت یا لپتاپ شما خسارت وارد شود. نفوذ مایعات و آبرفتگی: در مواقعی که بر اثر نفوذ مایعات به دستگاه و آب خوردگی بر اثر حوادثی مثل سیل، آب گرفتگی، نم، رطوبت، و… تبلت، موبایل یا لپتاپ شما دچار خرابی و خسارت شود. نوسانات برق: ممکن است موبایل، تبلت یا لپتاپ شما بر اثر نوسانات ولتاژ برق، اتصال کوتاه و… دچار خرابی و خسارت شود و به آن آسیب وارد شود. بلایای طبیعی: درصورت بروز بلای طبیعی مثل رانش، نشست و لغزش زمین، ریزش کوه یا صخره، باران، برف، تگرگ، بهمن، یخزدگی، یخ شناور، دمای بالا، بخارهای غیر خورنده و… باعث ایجاد خرابی و خسارت به موبایل، تبلت و یا لپتاپ شما شود. آتش سوزی: در صورتیکه بر اثر صاعقه، انفجار و آتشسوزی در اثر بلایای طبیعی به تلفن همراه، تبلت یا لپتاپ شما خسارتی وارد شود و باعث خرابی آن گرد. فرانشیز بیمه کالاهای دیجیتال فرانشیز از مهمترین مسائلی است که در اغلب بیمه ها وجود دارد و بیمه کالاهای دیجیتال نیز شامل فرانشیز می شود. این فرانشیز در شرکت بیمهها و طرحهای مختلف آنها میتواند متفاوت باشد. در واقع به آن بخش از خسارت که برعهده بیمه گذار می باشد، فرانشیز گفته می شود. مبلغ فرانشیز در بیمه نامه مشخص می شود. فرانشیز تعمیر و تعویض خسارت های جرئی و کلی ناشی از بروز خسارت برای صفحه کلید (تاچ یا نمایشگر)، گوشی های دارای LED خمیده (ٍEdge) و سرقت با شکست حرز 50 درصد خسارت پرداختی می باشد. در صورت انتخاب پوشش تکمیلی سایر قسمت های دستگاه، اگر خسارت کلی اتفاق بیافتد، دستگاه معیوب و تمام لوازم جانبی آن متعلق به بیمه گر است و در صورت عدم ارایه هر یک از لوازم جانبی ارزش آن ها بر اساس قیمت روز محاسبه و از مبلغ خسارت کسر می شود (سایر قسمت های دستگاه شامل برد و دوربین دستگاه می شود). فرانشیز خسارت تاچ و ال سی دی دستگاه هایی که دارای ال سی دی خمیده هستند، خسارت تاچ و ال سی دی آیفون سری (X) و دستگاه هایی که تا یک ماه پس از ثبت بیمه نامه به خسارت خورده اند، %۵۰ می باشد. در صورت وقوع خسارت، استهلاک از دستگاه شما کسر نمی شود و دستگاه شما مجموعا تا سقف ارزش روز مراجعه به مرکز محاسبه و خسارت پرداخت می شود تفاوت گارانتی با بیمه گوشی در کمال صداقت باید به شما بگوییم که گارانتی و بیمه موبایل، تبلت و لپتاپ مکمل یکدیگر هستند و در کنار هم خدمات کاملی در به شما ارائه میدهند. زمانی که شما گوشی را با گارانتی خریداری میکنید، گارانتی در واقع عدم کارایی دستگاه و عیوب ذاتی آن را تحت پوشش قرار می دهد و شامل تعمیر رایگان انواع خرابی ها نمیشود اما بیمه لوازم الکترونیکی دستگاه شما را در برابر سرقت، شکستگی و حوادث و مسائلی از این قبیل تحت پوشش قرار می دهد.
محاسبه آنلاین بیمه گوشی و تبلت ....
برای انتقال بیمه شخص ثالث چه روش هایی وجود دارد؟
برای انتقال بیمه شخص ثالث چه روش هایی وجود دارد؟
انتقال بیمه شخص ثالث یکی از مواردی است که برای تعداد بسیاری از بیمه گذاران ابهام ایجاد کرده است. در ادامه قصد داریم شرایط انتقال بیمه شخص ثالث را بررسی کنیم. با "الفا بیمه " همراه باشید.
خرید بیمه شخص ثالث به طور کلی برای خرید بیمه شخص ثالث که در کشور ما یک بیمه نامه اجباری است دو روش وجود دارد.
در روش اول، به شکل سنتی قبل، شخص به صورت حضوری به دفاتر و نمایندگی های بیمه مراجعه می کند و بیمه نامه شخص ثالث را خریداری یا تمدید می کند، که این امر با ارائه بیمه نامه قبلی و همچنین کارت ماشین امکان پذیر است.
روش دوم خرید بیمه نامه شخص ثالث به صورت اینترنتی است. به مرور زمان و پیشرفت روزافزون تکنولوژی، دسترسی افراد در سراسر جهان به اینترنت ساده تر شد. همچنین استقبال و استفاده کاربران از روش دوم باعث شد اعتماد افراد بیشتری به خرید اینترنتی بیمه جلب شود. هم اکنون شما می توانید بیمه شخص ثالث و همچنین سایر بیمه های مورد نیاز خود را از سایت با بیمه خریداری نمایید. برای خرید بیمه شخص ثالث تنها لازم است فرم مورد نظر را تکمیل کرده و گواهی نامه، تصویر بیمه نامه قبلی و کارت ماشین را بارگذاری نمایید. امکان استعلام قیمت از سایر شرکت های بیمه نیز یکی دیگر از سرویس هایی است که در "با بیمه" ارائه می شود. بررسی روش های انتقال بیمه شخص ثالث اکثر اوقات بیمه گذار قصد دارد بیمه نامه خودرو را انتقال دهد، در این مواقع لازم است روش های مختلف انتقال بیمه شخص ثالث مورد بررسی قرار گیرد که در ادامه به بررسی این روش ها می پردازیم. تمدید بیمه نامه شخص ثالث با شرکت بیمه متفاوت اغلب اوقات بیمه گذار در سال گذشته بیمه نامه ای را تهیه کرده است که در حال حاضر از خدمات ارائه شده رضایتی ندارد، در این حالت فرد تمایل دارد بیمه نامه خود را انتقال دهد. همچنین ممکن است بعد از خریداری خودرویی موعد تمدید بیمه نامه شخص ثالث رسیده باشد و شخص خریدار بخواهد بیمه نامه ای با خدمات بهتری را خریداری کند یا در میان سایر شرکت های بیمه، بیمه نامه ای با قیمت مناسب تر را انتخاب نماید. در مواردی نیز ممکن است فرد تمایل داشته باشد که بیمه نامه شخص ثالث خودرو خود را تغییر دهد. شرکت های خودرو سازی معمولا با شرکت بیمه خاصی قرارداد دارند که عموما این بیمه نامه ارزان ترین بیمه نامه شخص ثالث نیست. به همین دلیل ممکن است اشخاص متناسب با نیاز خود بیمه نامه بهتری را با بیمه نامه طرف قرارداد شرکت خودروسازی جایگزین کنند. انتقال بیمه نامه و یا تمدید آن پیچیدگی خاصی ندارد و شما می توانید با استفاده از سایت آلفابیمه به این امکان دسترسی داشته باشید. همچنین در صورت تمایل به خرید بیمه نامه شخص ثالث حضوری می توانید به دفاتر یا نمایندگی های بیمه مراجعه نمایید.
تخفیف بیمه شخص ثالث چگونه انتقال پیدا می کند؟ یکی از سوالات رایج افرادی که قصد انتقال تخفیف بیمه شخص ثالث را دارند چگونگی انتقال این تخفیف است. در صورتی که بیمه نامه شخص ثالث دارای تخفیفاتی باشد لازم است بیمه گذار قبل از ثبت بیمه نامه به نام شخص جدید با مراجعه به نمایندگی بیمه انتقال تخفیف را درخواست نماید. بعد از مراجعه به نمایندگی و ارائه درخواست، مابهالتفاوت تخفیف بیمه نامه قبلی را دریافت کرده و با صدور الحاقیه، تخفیفات را به خودروی جدید منتقل می کند. به عنوان مثال می توان گفت درصورتی که بیمه نامه مالک خودرو دارای هفت سال تخفیف باشد و مشمول 70% تخفیف شده باشد، در صورت تمایل فرد به انتقال سال تخفیف به بیمه نامه جدید، باید مبلغ 70% تخفیف بیمه نامه قبلی به نمایندگی بیمه پرداخت شود. قانون انتقال تخفیف بیمه با کاربری یکسان خودروها به هنگام انتقال تخفیف بیمه قوانینی مبنی بر انتقال تخفیف برای خودرو هایی با کاربری یکسان وجود دارد. برای مثال می توان گفت تنها در صورتی امکان انتقال تخفیف وجود دارد که بیمه نامه خودرو سواری برای خودرو سواری دیگری انتقال یابد، در غیر این صورت امکان انتقال تخفیف وجود ندارد.
آیا امکان ابطال بیمه شخص ثالث وجود دارد؟ گاهی مواقع ممکن است بیمه گذار در شرایطی خاص در خواست ابطال بیمه شخص ثالث را داشته باشد. در این صورت اغلب شرکت های بیمه درخواست ابطال بیمه نامه را نمی پذیرند. توجه داشته باشید ابطال بیمه نامه شخص ثالث تنها در دو صورت وجود دارد، در ادامه به بررسی این دو مورد می پردازیم: زمانی که برای یک خودرو دو بیمه نامه خریداری شده باشد امکان ابطال یکی از آن ها وجود دارد. ضمن اینکه در این مورد نیز تنها بعضی شرکت های بیمه گر با بیمه گذار همکاری می کنند. در صورتی که شرکت بیمه گر امکان همکاری را داشته باشد، لازم است بیمه گذار با همراه داشتن بیمه نامه اول و مدارک خودرو به نمایندگی بیمه مراجعه کند. در این حالت بیمه نامه دوم باطل شده و هزینه آن به صورت روزشمار از تاریخ صدور با بیمه گذار محاسبه می شود. مورد دوم تنها زمانی امکان ابطال بیمه نامه وجود دارد که خودرو فرسوده شود. در این حالت بیمه گذار می تواند با مراجعه به نمایندگی بیمه نامه خود را باطل کند. در این شرایط حق بیمه به صورت روزشمار از زمان صدور بیمه نامه کسر می شود و مابقی مبلغ به مالک خودرو استرداد می شود.
آیا امکان انتقال تخفیف بیمه نامه خودروی فرسوده اسقاطی به خودروی جدید وجود دارد؟ در صورتی که خودروی بیمه شده دارای تخفیف باشد می تواند برای انتقال تخفیفات بر روی بیمه شخص ثالث خودروی جدید درخواست دهد. انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید انتقال بیمه شخص ثالث به مالک جدید نیز یکی دیگر از مواردی است که بسیار رایج است. در این مورد دو حالت وجود دارد، در حالت اول مالک جدید برای خرید بیمه نامه خود اقدام می کند که در طی این فرآیند با مراجعه به نمایندگی می تواند برای صدور الحاقیه درخواست نماید که در پی آن نیز نام بیمه گذار تغییر می کند. در حالت دوم مالک جدید خودرو، بیمه نامه را به نام خود ثبت نمی کند، در این صورت نیز اختلالی ایجاد نمی شود، در این حالت خسارت ناشی از حادثه رانندگی به مالک خودرو تعلق می گیرد که نام او در سند ذکر شده است.
اگر بیمه نامه به نام مالک نباشد آیا امکان استفاده از آن در دادگاه به عنوان وثیقه وجود دارد؟ زمانی که در طی حادثه رانندگی خسارت جانی به وجود بیاید، امکان استفاده از بیمه نامه شخص ثالث در دادگاه به عنوان وثیقه وجود دارد. بیمه نامه شخص ثالث در این زمان ارزش قانونی دارد. همچنین در صورتی که بیمه نامه به نام مالک نباشد، به دلیل این که کارت ماشین به نام مالک است می تواند از بیمه نامه خود به عنوان وثیقه در دادگاه استفاده کند. انتقال بیمه شخص ثالث خودرو در ارث در حالت انتقال بیمه شخص ثالث خودرو در ارث امکان ثبت بیمه نامه به نام هر شخصی که از خودرو استفاده می کند وجود دارد. در این حالت مواردی مثل توقف خودرو توسط راهنمایی و رانندگی، پرداخت خسارت در صورت مقصر بودن و همچنین مواردی از این قبیل این بیمه نامه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در صورتی که به هنگام حوادث رانندگی خسارات به وجود آمده جانی باشد و یا جراحتی ایجاد شود خسارات به وجود آمده برای زیان دیدگان جبران خواهد شد. اما در صورتی که خسارات مالی باشد شرایط پیچیده خواهد بود. لازم است بدانید تمامی خسارات مالی که با خودرو بیمه شده مرتبط باشد فقط به مالک خودرو قابل پرداخت خواهد بود. در حالتی که مالک خودرو (خودرو به ارث مانده) در قید حیات نباشد، خسارت وارده به خودرو پس از اتمام انحصار وراثت میان وارثان تقسیم خواهد شد.
بیمه زلزله چیست ؟
زلزله پدیده ی طبیعی است که حداقل در کشور ما وقوع آن رایج است. با وقوع امکان خسارات بر شما وجود دارد که این امری اجتناب ناپذیر است. استفاده از بیمه زلزله شما را در هنگام وقوع زلزله حمایت خواهد کرد و تا حد زیادی، خسارات وارده بر شما را جبران خواهد نمود.
از کجا بیمه مسولیت پزشکان بخریم ؟
بیمه مسئولیت پزشکان، از انواع بیمه های مسئولیت است و هدف از آن، جبران خسارت وارد شده بر بیماران است که بر اثر قصور و اشتباه پزشکان انجام شده است؛ البته به شرطی که جزء موارد تحت پوشش آن باشند. این بیمه به انواع انفرادی و گروهی تقسیم می شود و شرایط مختلفی در تعیین هزینه ی آن دخیل هستند.
چگونه بیمه کرونا بخریم ؟
بیماری کرونا از بیماری های فراگیر در سطح جهانی است که به تازگی بسیار شایع شده است. تقریبا هیچ تضمینی در حال حاضر وجود ندارد که انسان ها را به طور کامل از ابتلا به این ویروس مبرا گرداند. بیمه کرونا برای حمایت از افراد و خانواده ها در هنگام ابتلا به این ویروس به وجود آمده است.
از کجا و چگونه بیمه مسافرتی برای مسافرین که قصد سفر به ایران دارند تهیه کنیم ؟
اگر شما قصد سفر به ایران را دارید، می توانید از بیمه مسافرین ورود به داخل کشور ایران استفاده کنید. با استفاده از این بیمه شما قادر خواهید در صورت بروز هر حادثه در طول سفر از حمایت شرکت بیمه گذار بهره مند گردید. این بیمه نامه برای مسافرین خارج از کشورمی باشد